5 Mart 2014 Çarşamba

[Okundu] Aklından Bir Sayı Tut - John Verdon

Okuduğum kitaplara başlamadan önce, kitaba önyargıyla bakmamak adına yazarlarla ilgili bir araştırma yapmam. Kitabın arka kapağını okuyunca kitabın çok iddaalı olduğunu düşünmüştüm ve kesinlikle bir cinayet romanı olduğunu düşünmemiştim. Beklentimi yüksek tuttuğum için de kitaptan beklediğimi bulamadım maalesef.
Hep aklımda The Mentalist dizisindeki Patrick Jane tarzı birinin kitabın başrolünde olduğunu düşünmüştüm. Ama kurbanlarını saçma bir şekilde seçen bir seri katilin hikayesini okudum. Dil olarak gayet akıcıydı. Yazarın diğer kitaplarını okumayı düşünmüyorum çünkü kitapları okunsa da olur okunmasa da izlenimi uyandırdı bende.
Bu arada kitapta 658 sayısının gizemine dair bir açıklama bekledim ama bulamadım bilen, bulan varsa aydınlatırsa sevinirim.

1 yorum:

  1. Sayı gizemi hakkında bir açıklama bulamaman çok normal. Sayı oyunu beklentiyi çok yüksek tutmuştu en azından bi mentalite beklerdim. 658 sayısını "dahi" katilimize yakışmayan bir biçimde bir saçmalıkla açıklamış John verdon, katil aynı zamanda bilgisayar güvenlik uzmanı olduğundan hastane veri tabanlarından "8000" kadar alkol sorunu olan vatandaşın adresini alır hepsine kendi elleriyle hepsine aynı tuttuğu sayının 658 olduğunu söyleyen mektup yollar 658 sayısını tutanlar inanıp geri dönüş yapar çek ile oda kara listeye ekler. Burda açıkça "saçmalık" olarak değerlendirebileceğimiz olay beş kişi geri 658 sayısını tuttu, kalan 7995 kişinin birine anlatabileceği yada polise gidebileceğini her ayrıntıyı hesaplayan dahi katilimiz nasıl hesap etmedi ? Yada gerçekten polise giden yada anlatan olmadı. Açıkça belliki hayalperest yazarımız ortaya dehşet verici bir fikir attı 658 sayısı, fakat bunun için mantıklı bir açıklamaya gerek duymayıp böyle bir saçmalıkla açıklamakla yetindi

    YanıtlaSil