18 Ocak 2014 Cumartesi

[Okundu] Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - George Orwell

Kitabın adıBin Dokuz Yüz Seksen Dört
YazarGeorge Orwell
Yayınevi: Can Yayınları
Basım Yılı: Temmuz 2013
Günümüzde neredeyse yaşadığımız her politik olaydan sonra bahsi açılan  Bin Dokuz Yüz Seksen Dört kitabını geç de olsa okudum. Kitabın ilk başlarında uzunca betimlenen zaman ve mekanları okurken sıkıldım ama sonradan farkına vardım ki, kitabın ilerleyen bölümlerindeki olayları anlayabilmek için her ayrıntı önemli bir yer tutuyor.

Kitapta en çok ilgimi çeken kısım ise insanların düşünmelerini, ifade yeteneklerini kısıtlamak için kelimele sayısında azaltmaya gidilmesi idi. Çok alenen olmasa da günümüz gençliğinin buna benzer tutumunu üzülerek görebilmekteyiz.
Kitabı okuyan herkesin aklına gelen soru " Bu kadarı da olabilir mi?" benim de aklımı çok kurcaladı. Şu an belki bu kadar olmasak da kitaptaki gibi olaylara maruz kalabilmemiz, önümüzdeki zamanlarda yazarın bu olağanüstü öngörüsünü haklı çıkacak gibi.
Kitabı bitirdikten sonra filmini de izledim. Filmdeki John Hurt oyunculuğu muhteşem gerçekten. Filme buradan ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder