18 Temmuz 2013 Perşembe

[Okundu] Şeytan Yemini | Jean-Christophe Grangé

Geçtiğimiz günlerde Jean-Christophe Grangé'ın yeni bir kitabı çıktığını gördüm.Adı ise "Kaiken" di.

Kitap isminden dolayı ilgimi çekmişti ama Grange'ın uslubunun ilgimi çekeceğini düşünmüyordum.

Ben de kitabı almadan önce elimde olan ve daha önce başlayıp ve sıkılıp yarıda bıraktığım kitabı olan "Şeytan Yemini" ne başladım.

Açıkçası kitaba başlamadan önce Supernatural

dizisindeki gibi bir şeytan kavramı bulmayı bekliyordum ki yayın tarihlerine baktığımda da bu düşüncemde haklı olabileceğimi düşünüyordum.
Ancak kitaba başladığımda hiç de tahmin ettiğim gibi olmadığını gördüm ve bu beni memnun etti.

Kitaptaki olaylar çok iyi kurgulanmış ve dil olarak da gayet akıcı gidiyor.

Okurken eksik gördüğüm bir şey olaylardaki aksiyondu. Normal seyrinde giden kitapta aksiyonun anlatımı çok yavan geldi. Kitaptaki herşeyi kafamda kurarken aksiyon sahnelerini anlayamadım bile.
Aksiyon sahnelerini okurken "bu ne ara oldu ya" da "buradan nasıl geçiş yaptı buraya" dediğim çok yer oldu.

Yazar kurgusu gereği ana karakteri biraz salak yerine koymuş. Kitapta ana karakterin ilk başta idrak edemediği şeyleri anlayabilmek mümkün. Bu da kitabın gereksiz yere uzadığını düşünmeme sebep oldu.

Konu olarak başrolde şeytan ve hristiyanlık inancı var. İkisi de yeteri kadar yer verilmiş herhangi bir propaganda ya da reklam yapılmamış.

Genel olarak ise kitabı beğendim. Puanım 7/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder